close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תפקידו של עורך דין גירושין – לנווט בסערה

מערכת שורשטו חשוון, תשפד30/10/2023

באמצעות יצירת מקום סטרילי וניטרלי לדיון, עורכי דין המתמחים בדיני הגירושין, פועלים לא אחת למען הבאת הצדדים אל עבר הסכמות ופשרות

תגיות:
ez grade
צילום: freepik

לא מן הנמנע שבין אם הגירושין מתבצעים על הצד הטוב ביותר ובין אם הגירושין מלווים ביחסים עכורים למדי, הרי שהתהליך מביא עמו סערת רגשות. לצד ההתרגשות הרבה שטמונה בפתיחת פרק ב', הרי שסיומו של פרק א' יכול להוביל לתחושת חוסר ביטחון, להרגשה כאילו והקרקע נשמטת אל מתחת לרגלינו.

את החוויה המטלטלת והטעונה רגשית, מומלץ שלא לעבור לבד, בין אם דרך מטפל רגשי שיסייע בכל הרגשות והתחושות שצפות להן מעלה, בין אם באמצעות חברים ובני משפחה, וכל שכן עם עורך דין

ez grade
צילום: freepik
המתמחה בדיני המשפחה.

כאשר ניצבים אל מול נקודת האל-חזור, בזמנים סוערים שכאלו, עורך הדין המתמחה בדיני הגירושין מהווה כמעין מגדלור של תמיכה, אדם בעל ידע מקצועי משפטי המדריך את לקוחותיו אל עבר יום בהיר ושמשי. להלן נתעמק במהות תפקידו של עורך דין לדיני גירושין, ונבחן את ההיבטים הרבים שהופכים אותו לאחד מן המקצועות חיוניים ביותר עבור רבים הניצבים אל מול הליך פירוק הנישואין.

ניווט דרך המבוך המשפטי
חוקי הגירושין יכולים להיות מורכבים להפליא, דבר אשר הופך את הענף לאחד מן הסבוכים ביותר בנוף המשפטי.

עורך דין גירושין מחזיק בידע והבנה מעמיקים בתחיקות אלו, ומבטיח שלקוחותיו לא ישגו או יטעו בשל המורכבות המשפטית.

יתרה מזאת, כל תיק ותיק גירושין מביא עמו עולם ומלואו, משפחה שלמה ונסיבות משתנות. עורך הדין צריך לדעת כיצד להתאים את החוקים ואת ההליכים המשפטיים אל התיק המדובר, ולהתוות את הדרך אל עבר הסכם גירושין ברור ומקובל על הכול.

ייעוץ משפטי מתחילת הדרך
עורך הדין לדיני גירושין דן לימור מדגיש באתרו את המשפט 'כל מעשה בייעוץ תחילה' ואף הקדיש לו עמוד שלם. לדבריו במעמד זה, גם אם אנו נמצאים טרם הגירושין ורק שוקלים זאת במחשבותינו שלנו, הרי שמומלץ להיוועץ עם איש מקצוע שיבחן את הנושא בקפידה.

כל פעולה שנעשה, בין אם נאמר או נכתוב דבר מה לבן / בת הזוג, בין אם נחליט שאנחנו עוזבים את הבית לאור סערת רגשות, הרי שעלינו להבין היטב כי לכל פעולה וכל החלטה ישנה משמעות משפטית, וכל שכן השלכה הצפויה בעתיד הנגלה לעין או בעתיד הרחוק.

אם כן, תפקידו של עורך דין גירושין בא לידי ביטוי כבר בשלב ההתחלתי כאשר אדם שוקל את צעדיו ושוקל את טיב נישואיו.

תמיכה וייעוץ משפטי אלו, ניכרים לכל אורך הדרך, ולעתים אף לאורך מספר שנים, גם עם תום הליך הגירושין.

גישור
עורך דין לדיני גירושין מביאים עמם מומחיות וניסיון בגישור ובוררות, וזאת כיוון שלעתים קרובות מומלץ לצדדים להתדיין ולהגיע לעמק השווה.

לא אחת, עולה תמונת מצב המשקפת חילוקי דעות אשר הצדדים אינם מבינים את ההשלכות שלהן. הצדדים מתבצרים בעמדותיהם דבר שלבסוף ייאלץ להיות מוכרע בערכאות המשפטיות.

באמצעות יצירת מקום סטרילי וניטרלי לדיון, עורכי דין המתמחים בדיני הגירושין, פועלים לא אחת למען הבאת הצדדים אל עבר הסכמות ופשרות.

ולבסוף, עורכי הדין הם אלו המייצגים את לקוחותיהם בבית המשפט, ומפלסים את הדרך אל עבר הסכם שיטיב עם לקוחותיהם ויאפשר להם לצאת לפרק ב' על הצד הטוב ביותר.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה